پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119404
نکات بهداشتي براي استفاده از ظروف يکبار مصرف
تاریخ انتشار : 1393/08/08 18:42:36
نمایش : 1330
مدير کل آزمايشگاه هاي مرجع غذا و دارو تاکيد کرد: از گرم کردن مواد غذايي همراه با ظروف يکبار مصرف آنها در وسائل گرم کن و ماکروفر اجتناب شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر حسين رستگار اظهار داشت: با عنايت به فرا رسيدن ايام سوگواري سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) واستفاده عزاداران حسيني از ظروف يک بار مصرف در هيات وحسينيه ها لازم است مردم عزيز نکات بهداشتي را درتهيه ومصرف غذا در اين ظروف رعايت نمايند.


وي گفت: ظروف يکبار مصرف موجود در سطح عرضه در دو گروه ظروف يکبار مصرف غيرمقاوم به حرارت و ظروف يکبار مصرف مقاوم به حرارت تقسيم مي شوند. ظروف يکبار مصرف غيرمقاوم به حرارت به شکل ظروف شفاف و نيمه شفاف هنگام تماس با آب جوش و مواد غذايي داغ با آزاد سازي مواد مضر و انتقال آن به مواد غذايي يا آب مي تواند سلامت مصرف کنندگان را در مصارف طولاني مدت به خطر اندازد.

رستگار ادامه داد: اين گونه ظروف در زمان پر شدن توسط آب جوش و مواد غذايي داغ، کارايي لازم را نداشته و براحتي دچار تغيير شکل مي شوند. همچنين نگهداري آنها در دست به علت دماي بالاي ظرف نيز آسان نبوده و گاهي مصرف کنندگان با رها کردن آن ها به بدن خود صدمه مي زنند.

وي، براي رفع اين مشکل گفت: در مقابل ظروف يکبار مصرف مقاوم به حرارت مانند ظروف يکبار مصرف اسفنجي، فوم و کاغذي زماني که در تماس با آب جوش و مواد غذايي داغ قرار مي گيرند، مقدار کمتري مواد مضر به مواد غذايي يا آب منتقل مي کنند و تغيير شکل نيز نمي دهند و نگهداري آن در دست براي مصرف به علت انتقال کمتر گرما آسانتر و ايمن تر هستند.

رستگار تاکيد کرد: توصيه مي شود در مراسم هاي عمومي به خصوص در ايام محرم، به هنگام عرضه نذورات توصيه هاي بهداشتي توسط مصرف کنندگان جدي گرفته شود.

مديرکل آزمايشگاههاي مرجع غذا و دارو در همين زمينه ادامه داد: از ليوان هاي يکبار مصرف شفاف و نيمه شفاف، فقط براي مصرف آب يا ساير نوشيدني ها با دماي معمولي (غير داغ) استفاده شود.  از ليوان هاي يکبار مصرف فوم و يا کاغذي براي مصرف نوشيدني هاي داغ استفاده شود. از ظروف يکبار مصرف غذاخوري از جنس اسفنجي يا فوم براي مصرف غذاهاي داغ استفاده شود. از گرم کردن مواد غذايي همراه با ظروف يکبار مصرف آنها در وسائل گرم کن و ماکروفر اجتناب شود. به منظور حفظ محيط زيست، پس از مصرف غذا در داخل ظروف يکبار مصرف (به علت زيست تخريب پذيري پايين آنها) نسبت به جداسازي و جمع آوري ظروف به جا مانده از ساير زباله ها اقدام و آن ها را براي انهدام در اختيار مسئولين بازيافت شهرداري قرار دهند.

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html